26 april 2006

'iets snels'

Hallo beste lezers (ik krijg er zo'n 10 per dag zie ik in de logs)

Altijd is het weer de vraag: wat moet je doen voor een wedstrijd.
Zaterdag loop ik de 10 kilometer in Norg, dus vanaf dinsdag 'moet' ik rustig aan doen.

Ik moet zeggen, mijn benen zijn de klap van maandag nog niet helemaal te boven. Deze harde training heeft er flink ingekleund. Vandaag dan ook 'rustig' met de loopgroep meegetraind, niet boven de 14 km/u gekomen. (maar wel ff een 300je in 60' geprobeerd, voelde niet best).

Het lijkt wel alsof mijn voornemen om de 10 te lopen mijn benen lam slaat. Bij elke stap denk ik 'ben ik wel voldoende uitgerust' en voel ik het melkzuur branden (of wat het dan ook is).

Het plan is nu om morgen niets te doen en vrijdag nog 'iets snels', bijvoorbeeld 2000 meter in 7.50 en daarna 5x200 in 40 seconden. Of zo.

Het mannetje in mijn hoofd moet ervan overtuigd zijn dat 'de benen goed zijn' en dat hij zonder problemen gas kan geven. Dat mannetje is nu nog niet blij.

Tot later.
Pov

Geen opmerkingen: