24 april 2006

Het kijken naar de marathon maakt je beter!

Het kijken naar de marathon maakt je beter. Het zien van de frisheid van de toplopers doet je beseffen dat je zelf ook moet zorgen uitgerust te zijn om goed hard te lopen.



Vandaag 8x250 meter met 30 seconden pauze, ongeveer 17.5 km/u gelopen,
en daarna:
8x250 meter met 60 seconden pauze vrijwel voluit, in 42.5 seconden per 250 meter, is ongeveer 21 km/u

De benen voelen de hele tijd goed, snel hersteld. Zaterdag wil ik ofwel in Norg 10 kilometer als 'snelle duurloop' lopen (ongeveer 36.50) ofwel zelf een vergelijkbare training doen (bijv 2 x 4 kilometer in 14.30).

En, morgen is een mooie warme dag waarop ik eigenlijk ook wel iets 'snels' wil doen. Maar als dat te snel gaat ben ik zaterdag niet hersteld. Daarom gekozen voor een 'vlotte tempos op gevoel' training. 1400-1200-800 in 4.55-4.10-2.45 denk ik. Bij twijfel langzamer.

Maar morgen kan alles heel anders zijn. De dan tot mij komende inzichten zullen zich vertalen in een aanpassing van de training... ik ben nu waarschijnlijk te enthousiast.

Geen opmerkingen: