30 april 2010

Norg

Een lekker wedstrijdje,

10 km in 38.28, iets beneden verwachting. Het leek of ik mijn goede benen dinsdag op de baan had achtergelaten, niets deed nu denken aan 'goede benen'. Het ging vrij moeizaam. Maar daarom niets geforceerd en na afloop eigenlijk geen spierpijn of moeheid. Een mooie trainingswedstrijd.

Trainingstechnisch gesproken is er totaal niets mis: als de echte doelen in het najaar liggen, dan is het enige belangrijke om niets te forceren; wat aan snelheid te werken en verder niet overmatig inspannen (zegt hier de oude man van bijna 47). Of zoals men in Zen zegt: alles regelt zich vanzelf, niet nodig om daarin te verstoren.

De wedstrijd: ik zag direct na de start tegenstander G (ja die!), zo'n 100 meter van mij weglopen. Dit verschil bleef tot 7 km in stand; daarna maakte ik het gat dicht en versnelde ik iets. Maar hij bleef bij, en ik kon niet gemakkelijk even weglopen. Dan maar erom sprinten, ik ging zo'n 300 meter voor het einde aan en hij kwam er op 50 meter overheen (het leek wel dat ene 400je in de winter), winnend met 0.3 seconden.
(maar: mijn nettotijd is wel beter!)

Foto zal volgen

POV

Geen opmerkingen: