04 mei 2010

vreemd...

Maandag gelopen:
- 3x4 minuten; 5x2 minuten, alles op 16 km/uur, pauzes 2 minuten. Dit ging stroef, waarschijnlijk doordat ik slechts een slordige kleine warming up gedaan had, 7 minuten rustig inlopen en meteen tempo's.

Dinsdag: tja wat te doen, rusten, aan de andere kant voel ik me goed en heb ik geen enkele last oid van gisteren. Dus baantraining. Na een lange warming up (die ik kennelijk nodig heb ging de 2x (1200-1000-800), pauzes 1.30, goed:
- 4.18 / 3.43 / 2.56; 4.32 / 3.46 / 2.49

Het vreemde, en dat is me al de laatste maanden/jaren vaak opgevallen: als ik op een dag een niet al te snelle snelheidstraining doe (bijv paar 1000jes T16 of wat loopband tempi) gaat de volgende dag de training goed. Als ik een rustdag neem dan moet ik de volgende dag weer 'erin komen', het is net of alles dan te koud is en technisch (vooral) niet goed loopt. Misschien dat factoren als prikkeloverdracht en intramusculaire coordinatie op mijn hoge leeftijd, elke dag getraind moeten worden. En dat het voordeel daarvan, belangrijker weegt dan het eventuele nadeel nog moe te zijn van de wat snelle training.

Voor de Bedumerbosloop komende zaterdag, zal ik me dan ook voorbereiden door vrijdag een lichte intervaltraining te doen.

POV

Geen opmerkingen: