22 mei 2010

wat is dat dan toch

Ik ben helemaal fit, voel me goed, maar toch lukt het niet in de wedstrijden.

Wel in de trainingen, dat gaat allemaal prima. Snelheid zat.

Maar in de wedstrijd, vandaag Marum. De eerste 6 in 22.57, okee. Daarna 3 kilometer van 3.59 en de laatste 4.19, ik liet het gewoon lopen. Ergens na 6 kilometer bedacht ik me 'ach het is toch niet belangrijk, waarom niet gewoon iets rustiger en lekker lopen'. En dat deed ik, ik liep ontspannen en lekker door. Maar ja... dit is geen wedstrijdlopen.

De voorbereiding was niet goed, erg druk op werk; korte warming up; twee dagen niet gelopen waardoor ik niet soepel ben. Het lopen zelf gaat ook niet 'soepel losjes' wat ik soms op de baan of loopband wel heb, maar enigszins ongecoordineerd en harkend.

Hier kan je eindeloos over doorredeneren. Wat ging er mis? Ging er eigenlijk wel iets mis of is dat alleen maar een interpretatiekwestie (want ik voel me uitstekend, maar iedereen gaat tegen je aan zitten zeuren etc etc).

Aan de ene kant denk ik dat ik, omdat ik me voorgenomen heb deze paar maanden me te focusen op wat snelheidstraining en niet op snelle wedstrijden, ook niet alles kan geven, een soort zelfbescherming ofzo. Aan de andere kant, anderen die ik vroeger wel voorbleef, lopen nu minuten bij me weg en ik denk 'die moet ik toch kunnen hebben wat is er met mij aan de hand???', ik wil toch een soort bevestiging dat ik dat soort dingen toch nog wel kan. Maar okee, ik herinner me dat ik vroeger veel intensiever en harder trainde, vooral ook veel geconcentreerder, de wedstrijd op zaterdag was dan ERG belangrijk. Nu niet meer...

POV

Geen opmerkingen: