09 mei 2010

Bedumerbosloop

Ter elfder ure besloot ik mee te doen,
gisteren om 18.00 was de start van de Bedumerbosloop, 4 rondjes over ongelijk gravelpad en ook 4 grasheuvels en allemaal gladde en moeilijke bochtjes. Ook inhalen van gelapten, de laatste ronden.

Reden om mee te doen: ik wilde iets als 8x1000 lopen maar het is altijd leuk om even in wedstrijdverband te lopen, je ziet nog eens mensen, oude bekenden die je al een jaar niet hebt gesproken.

Ik wilde hard gaan maar niet forceren, het was tenslotte gewoon een trainingsloop voor mij. Toch ging het snel, de eerste twee kilometer. 7.18, ik zat slechts 15 sec. achter groep Jacob Vos. Maar daarna begon het moeilijker te gaan, ook al omdat ik (bril niet op tijdens lopen) niet precies diepte kon schatten op het hobbelige pad en ik continu net niet goed uitkwam bij het neerkomen, en ik besloot zonder te forceren uit te lopen, totaal 39.17.

...
een dagje later, een 19 km in zo'n 1.31, ging gemakkelijk en soepel.

En verder, nog iets over 'wedstrijdlopen', ik heb het gevoel dat ik het te onbelangrijk vind om een goede wedstrijd te lopen, en dat ik daardoor niet in de goede 'toestand' kom om echt heel hard te gaan. Al mijn wedstrijden de laatste tijd, ook de marathon, hebben het karakter van 'snelle duurlopen', het zijn geen Echte Wedstrijden. Zodra het moeilijk word doe ik het gewoon iets rustiger aan en dan wordt het weer gemakkelijk.

Ik denk dat ik (onbewust misschien) de rem erop heb, uitrust van de marathon.

Geen opmerkingen: