30 augustus 2006

Terug van vakantie en meteen maar 10x500 gedaan

Hallo allemaal,

Drie en een halve week zijn wij (gezin) in Frankrijk geweest. Redelijk wat zon en een beetje regen, het was allemaal net wat beter dan in Nederland. En bijna een maand geen internet.

Lekker veel gerust en om de dag een half uur getraind.

Een samenvatting van deze trainingen en mijn ervaring hiervan volgt later. Maar in het kort: veel korte heuvelop loopjes, wat een soort natuurlijke krachttraining is, en enkele souplesse intervaltrainingen op het vlakke. Geen duurloop gedaan. Verder af en toe wat gefilosofeerd over looptechniek, kracht, en het nut van duurlopen (ik had een droom waarin ik een 100 km wedstrijd liep, de eerste 5 kilometer ging goed en ik dacht nog: ik heb geen duurloop gedaan, zou dit wel goed komen? Maar toen werd ik wakker).


Vandaag twijfelde ik, wat zou mijn eerste training zijn? Een rustig duurloopje om weer wat inhoud op te bouwen? Ach welnee, gewoon maar weer eens een training gedaan om weer loop souplesse op het vlakke op te bouwen, 10x500 meter met 0.45 pauze in 1.43 tot 1.49, met de laatste in 1.34.

Dit ging boven verwachting goed!

Later meer...

Groet

Atleet Paul

Trainer Paul moet ook weer aan het werk: loopgroep en o.a. een individuele atleet die Berlijn loopt...

Geen opmerkingen: