15 december 2006

nog ff een soort wedstrijdvoorbereiding

Gisteren had ik niet gelopen (geen tijd),
en morgen wil ik in Peize 10 of 15 km lopen, dus vandaag nog even een korte training gedaan.

Vanochtend op het werk merkte ik dat mijn rechtervoet wat stijf was (onder de voet, peesplaat), maar ach...
Gewoon even gelopen, 10x200 in 42 met 30 sec dribbel. Dit ging heel soepel en gemakkelijk. Daarna 2000 meter in 7.49, ook dit ging (wind tegen) vrij soepel. Ok.

Nu die voet nog. 's avonds is 'ie nog steeds wat stijf. Morgenochtend maar beslissen. Ik wil geen blessure dus misschien ga ik niet lopen.

Ik zou een ibuprofen oid kunnen nemen, maar gisteren op TV een documentaire gezien, waarin een verband tussen plotselinge DOOD en gebruik van pijnstillers wordt gelegd. Er zijn de laatste jaren al 50 voetballers plotseling op het veld overleden, en voorzover te achterhalen, gebruikten de meesten pijnstillers tegen blessures. Jaja zo hoor je nog es wat.

Ik ga dus voor de natuurlijke weg. Pijn = niet lopen.

Groet
Paul

Geen opmerkingen: