14 augustus 2012

Duinrell

Lekker weekje vakantie met the kids,

In een huisje, dus geen gedoe in tentjes en gewoon lekker internetten 's avonds.
Overdag patat, snoep, kola, en ohja ook nog verse groenten natuurlijk eten, en af en toe ga ik even hardlopen.

Sinds vorige week donderdag, 5x hardgelopen, totaal 48 km. Met ups en downs want ik kreeg opeens last van mijn rechterknie. Zou kunnen komen door nieuwe schoenen, Asics Cumulus 14, de opvolger van de 13... ze voelen ongeveer hetzelfde maar misschien is de leest weer ietsje anders, waardoor mijn knie onstabieler voelt. Nu doet het rare feit zich voor dat ik op de volledig afgetrapte groene Asics Tarther, die zogenaamd geen steun bieden en waar alle demping inmiddels uit is, geen enkel probleem heb. Nergens last van, ze lopen nog altijd erg lekker.

Daarom vandaag een training gedaan om de 10k weer sneller te krijgen: 12x300 / 1pauze, in 61... aflopend naar 57 seconden. Ging goed. De eerste 6 in ongeveer 60-61 sec, maar daarna techniek iets veranderd (geconcentreerder lopen, kortere pas, kaatsen) ging het opeens rond de 58 sec.

POV

Geen opmerkingen: