10 juni 2013

benen voelen top: perfecte training

Dus laat de wedstrijdperiode maar komen.

Eerst komende zaterdag, de Run van Roden, ik loop eerste rondje van 3.5k in estafetteverband. Hoe snel zou het kunnen? 12.30 lijkt onmogelijk... misschien sub 13?

Daarvoor, morgen een tempotraining 2x6x400, p1.30, seriepauze 1 rondje. Er staat 5-3kmtempo, dit zou iets van rondjes 84 moeten zijn denk ik. Niet al te hard dus. Verder nog wel hopelijk een 40km hard fietsen als het mooi weer is, om de conditie voor een goede 10K hoog te houden.

Nou dat was het dan weer, verder weet ik ook niets meer te vertellen... ohja nog wandelschoenen kopen voor de bergen.

POV

ps... de 2x6x400, ging erg goed.

Benen voelden erg sterk en rondjes van 82-85-81-81-80-82, met pauzes 200 meter in 80 sec. Tweede serie 82-81-81-81-76-83. Ging wel zodanig goed dat er mogelijkheden zijn op een snelle baanwedstrijd. Misschien 3000 meter in 10.30 of sneller? En als dat lukt dan is via ingewikkelde omrekenprocedures ook een 37.00 mogelijk. Of nog sneller!?!?. Want het PR virus slaat toe in de Groninger langeafstand groep. Er worden onwaarschijnlijke tijden gelopen, en dan kan ik natuurlijk niet achterblijven..... met dank aan trainer H. wiens trainingen ik vrijwel helemaal gevolgd heb de laatste 6 weken....


ps2... woensdag toch weer gevoelig enkels.. tja leeftijd. Echt zwaar belasten is bijna onmogelijk geworden. Initieel was er bij de training niets aan de hand, maar de door mij fanatiek uitgevoerde tripplings, die irriteren de enkel.

Geen opmerkingen: