18 juni 2013

lactaat en andere vervelende stofjes

Zie mijn vorige blog... het is ingewikkelde materie.


Dan nu over tot de orde van de dag: de baantraining.

Opdracht was 1600 in halvemar-10k tempo en 6x600 richting 5k tempo. Het 1600je ging per ongeluk veel harder dan gepland: 5.39 ipv 6.10. Dit kwam zo: M. had vrijdag sneller gelopen dan mijn PR (van 17 jaar geleden), daar was ik kennelijk door geprikkeld want op een of andere manier hield ik hem bij tijdens het 1600je... en toen ik er na zo'n 600 meter nog steeds bij zat wilde ik ook niet meer afhaken. Dat zou maar slap zijn. Dus 5.39, met zelfs een heel mooi masters 50+ PR van 5.17 op de 1500 meter als tussentijd....

De 6x600 daarna was 'lastig': 2.06/09/07/10/09/04, ging nog net op souplesse. Maar mijn trainingsdoel was bereikt. Want de snelle 1600 zorgde voor een simulatie van 'snelle start tijdens wedstrijd', en de 600jes leken verdacht veel op het gevoel dat je tijdens de wedstrijd hebt. Kapotte benen waar je nog net redelijk mee kan doorharken. Dus ik heb 3600 meter zeer 'specifiek' getraind.

Mooie training.

POV

ps.. vandaag 16k gelopen, alles rustig/relaxed. Heel erg lekker om na 4 'zware trainingsdagen' gewoon wat te boemelen en helemaal niet te hoeven denken aan afzien of snelheid. En om af te kicken van een soort stressy gevoel wat je krijgt als je 300 dingen tegelijk in je hoofd hebt...

ps2.. vrijdag 6 km lopen loopband en een fietstestje (ongepland: ik zat op de fietsergometer en dacht 'wat zal ik nu eens gaan doen'). Testje is op stand 13 'verrassing', hier haalde ik 241 Kcal verbruik in 15 minuten. Dit was 6 boven mijn PR van maart. Mooi.... vermogen is er dus. Was wel zwaar, maar toch nog tijd zat tot aan volgende week zaterdag.

Geen opmerkingen: