01 juli 2016

Een groot aantal 'harde' trainingen! Yes!

De trainingen

Sinds afgelopen zondag blijk ik een reeks van vijf looptrainingen mét tempo's te hebben neergezet.

Zo: 2000 meter vlot (tegen 15 km/uur) bij start Run van Roden
Ma: 7x1000 4.00 loopband
Di: 5x1000 4.30 baan
Wo: 12 x 1 minuut T17 op de weg
Do: 15 x 1.30 minuut T13-16 op de weg

En de enkel heeft het tot nu toe overleefd.... fijn!

Verder kreeg ik vandaag opeens, heel vreemd, een mailtje van iemand die van alles op- en aan te merken had op mijn schrijfstijl. Ik schijn op ongepaste momenten punten en komma's te gebruiken, en (in zijn ogen) weinig taalgevoel te hebben. Allemaal waar natuurlijk, maar de toon was nogal, laten we zeggen, belerend. Ik voelde me als een kleuter die door Meester de les gelezen wordt... enfin.

Hij noemde met name, qua taalgevoel, de artikeltjes hier rechts: mijn mailwisseling met Dik. Nu heb ik, toegegeven, deze artikelen in een vlaag van enthousiasme geschreven en er zal heus een komma fout staan. Maar: LEES ZE! De inhoud is na tien jaar nog altijd niet verouderd. Mocht je er door alle punten en komma's niet helemaal uitkomen, geef me dan een seintje.

Overigens bleek achteraf dat de mailwisseling bedoeld was om te polsen of ik geïnteresseerd zou zijn om stukjes te schrijven voor een nog op te richten website over ultralopen, en dat de 'kritiek' op de taal een soort sollicitatieprocedure was (ja echt!). Ben heel blij dat ik met alle overige mensen die ik ken normaal kan communiceren.


POV

ps. Zaterdag https://www.strava.com/activities/627819254 21.75 km in 1.45.00, lekker vlotte duurloop. Moest wel drie keer een minuut of twee stilstaan om enkel los te maken, dat dan weer wel....
zondag/maandag/dinsdag: moe en leeg. Geen zin vooral. Zomerdipje?


2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Paul,
Ik snap helemaal niets van je blog: in welke taal is het geschreven? ;)
gr., Henk

paul oude vrielink zei

Touché