19 juni 2017

mijn oog valt op de LAgroep clubtraining....

Ik zie staan: 1600 T 1/2M->10 en 5x600 T5 p200m/90sec

En eindelijk.... eindelijk.... denk ik dat ik weer eens een training mee kan doen zoals het hoort.

Want sinds begin mei heb ik al zo'n acht 'harde' trainingen gedaan, allemaal zonder echte problemen (als je een licht dikkere enkel twee dagen na een training geen probleem vindt). Ook heb ik vergelijkbare bovenstaande training gedaan, en ik denk deze dan ook aan te kunnen.

1600 in 6.15, 5x600 in 2.14. Dat zou al erg mooi zijn. Een comeback!

Niet meer dat suffe gedoe van 14.5 km/uur lopen en moeten afhaken. Nee... gewoon lekker melkzuur maken zoals het hoort, benen zwaar belasten, progressie afdwingen. Niet dat autistische hartslagchecken "oh wee als we boven de drempel komen, foei dat mag niet", welnee! Gewoon net zoals dertig jaar geleden. Erachter aan tot het niet meer gaat. Doen als Seb Coe!

POV

ps... zondag (gisteren) in de ochtend 1000-1000-800 in 3.50/3.37/2.48 gedaan, en 's avonds een beetje tot verrassing nog 48 km a 32.4 km/u gefietst. Ofwel: benen zijn goed. En dat blijkt een dag later (vandaag) ook wel, alles voelt krachtig, zonder spierpijn.

ps2... ohja

DE TRAINING:
Het ging eigenlijk best goed...

De 1600 ging in 6.09, ik kon goed doorlopen op bijna 16 km/uur, het voelde nog niet aan m'n tax. Moest wat sparen voor de 600jes.

De eerste 600: deze ging in 2.16, vrij moeizaam. Ik voelde nog vermoeidheid van zondag. Ik moest wat teveel hyperventileren om zuurstof binnen te krijgen en besloot dat het handiger en beter qua trainingseffect zou zijn om nog wat vlotte 200jes te doen. Reden is dat 200jes een 'andere prikkel' is dan 600jes die misschien te veel lijken op de zondagtraining (je zou dit anders kunnen zeggen "wegens mentaal falen lukte het me niet een 600je te doen. Ik heb te weinig mentaliteit en het zal me niet meer lukken om ook maar enig wedstrijdresultaat van enige relevantie neer te zetten. Als ik al geen 600jes kan lopen hoe kan ik dan ooit een wedstrijd uitlopen". Maar ik zeg dat soort dingen nooit tegen mezelf, omdat het aan elkaar hangt van foute aannames en generalisaties). 

De 200jes gingen goed. Lekker wat aan coordinatie gewerkt.
Tijden:
41.2 / 40.8 / 40.7 / 39.3 / 38.0 / 38.5 / 41.4 / 37.6, pauzes ca 60 seconden, gemiddeld 39.7. Fijn.



2 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk dat je weer langskomt en mee gaat doen,
tot vanavond, Henk

Anoniem zei

En? Hoe is het gegaan?