18 juli 2009

tja....

Woensdag wat op de baan gedaan, paar 80jes, verder niets want nog steeds gevoelige liezen. Een stukje techniekloop, dit gaat op ongeveer 24 km/uur, het voelde ook als 'sprinten', maar het ziet eruit als snelle duurloop...



Donderdag 4 kilometer inclusief 4x1 minuut op 17 km/u ivm de wedstrijd morgen.

Vrijdag een kilometer of 4 inlopen, toen geprobeerd een 5000 in Wageningen te lopen. Maar het ging erg slecht, na 600 meter begonnen mijn benen al zeer te doen en het was warm en.. en.. Op een bepaald moment (3.32 / 3.40, koersend op 18.20), had ik opeens van 'ik ga hier niet hard lopen, ik ga niet mezelf pijn doen voor een baggertijd, het dient geen enkel doel dat ik hier loop', en teleurstelling / verbazing dat het veel slechter ging dan ik had verwacht, deed de rest en ik stapte uit. Echt totale bagger.

En met weemoed dacht ik nog eens terug aan de baanwedstrijden van vroeger, waar ik gewoon onverantwoord hard opende, na 600 meter ook al zere benen had maar de agressie en ambitie de overhand had en ik de pijn verbijtend naar snelle tijden snelde.

Misschien ben ik niet ambitieus genoeg meer voor zoiets als baanwedstrijden. Het is al snel 'wel goed zo', als het bier achteraf maar koud staat dan is het allemaal prima. Laten anderen maar pijn lijden.

5 opmerkingen:

loopgek zei

Niet zo weemoedig POV. Een wat mindere wedstrijd hoort bij het leven van de wedstrijdloper.
En die sprint ... ik zou toch nog eens wat series kaatsen e.d. in de W.U. inbouwen (nee geen complete plyo trainingen). Of trainingen eindigen met 5x100 (a la Verheul) om de in de duur/omvang/leeftijd verloren gegane reactiviteit weer wat op te poetsen.
steekpaardje van me geloof ik ;-)

ps nog een slaapplaats nodig voor de 6-uur van A'foort? Je bent welkom!

Paul Oude Vrielink zei

Mjah... ik heb al 2x wat korte krachttraining gedaan (4x30x120kg legpress snel), vind ik veel effectiever dan kaatsjes etc (vooral de risico/blessures rendement verhouding is veel beter). Maar er is nog niet alteveel van te zien.

De 6 uur is nog niet zeker, begin aug nog een 40 km proberen en eind aug 45 ofzo. Fitheid is nu eigenlijk al goed voor een 6uur, alleen die liezen trekken op dit moment een 3 uur+ nog niet.

Paul Oude Vrielink zei

Ik heb trouwens nog eens goed naar het filmpje gekeken. Mijn conclusie: geen techniekfouten, maar wel 'weinig kracht'. Door plyo/kracht kan er meer power in de afzet komen. Maar is niet nodig voor een ultraloop voorbereiding.

loopgek zei

Een 400mtr mastercompetitie en een 6-uurs zijn ook wel uitersten. Maar da's ook het leuke van lopen. Alles mag, alles kan.

Paul Oude Vrielink zei

Ja... die 400 was natuurlijk niet mijn idee, het was voor het hogere doel van De Club dat ik 267 punten bij elkaar sprokkelde.