18 oktober 2009

ik ben helemaal blij

Want, 1.22.16!
't ging heel goed, alles eruit geperst, kon nie harder. En zo voelen mijn benen nu ook wel.

Ook blij omdat nu echt voor het eerst na een zware wedstrijd echt helemaal geen last meer van lies, en omdat het eigenlijk wel 'gemakkelijk' ging: dwz wel maximaal gelopen maar geen lijdensweg, eigenlijk was het puur genieten, van de snelle start, de pr's onderweg (38.26 en 58.08, en van het eens echt een echte wedstrijd voluit gaan. Zelfs het bijna door mijn benen zakken na 20 kilometer omdat ik volledig leeg was was fijn.

Ook het feit dat ik eigenlijk nauwelijks geslapen had (wegens eten pizza met teveel Ve-Tsin in combinatie met bier, waardoor ik de hele nacht wakker blijf, foutje...) en mij ogen de uren voor de start nauwelijks open kon houden. Twee extra cappucinno maakten mij wakker genoeg om me naar het startvak te begeven.



En!
Omdat loopgroep Roden maar liefst 5 PR's scoorde op de marathon en andere 3 goed uitliepen. Zelfs RTV NH had hier beelden over! Onze aanpak van een korter schema, 10 weken, lange tempo's in lange duurlopen en veel rust de laatste 2 weken werkte zoals ik had gehoopt. En 3 PR's (inclusief mijn) op de halve.

En!
Blij omdat 'mijn' atlete Ilona Duits ned kampioen v50+ in 3.10.52 (pr) is geworden! Ben blij dat onze aanpak van een schema met veel lange duurlopen waarin lange tempo's en een kilometeromvang van ca 100 per week zo goed uitpakte.

En natuurlijk, de schema's zijn leuk maar we moeten het PR wel zelf natuurlijk even uit het vuur slepen: KNAP GEDAAN!


POV

3 opmerkingen:

Bert zei

Hallo,

Veel plezier met het nagenieten!
een klasse apart!
Voor jou, maar ook voor jouw mede-lopers/ -loopsters!

Zou ik misschien dit stukje op m'n Flying Dutchman Hyves mogen zetten?

groetjes Bert

paul oude vrielink zei

ja,
goed, doe maar,

groet
Paul

Bert zei

Bedankt!