07 oktober 2009

nat nat nat nat nat nat nat nat

Dat was het vanavond

Heen naar de Norgerberg lopen, terug ongeveer 6.4 kilometer (4 mijl), met als opdracht om een groot deel hiervan 'hard' te lopen, met HF160.

Door en door nat, gestart, met slecht zicht, het gevoel in mijn benen was goed/machtig maar ik werd toch wel moe en na 4 kilometer in 15.10 even gestopt. Daarna nog 1000 in 3.45, al met al een goede training, mede gezien de training van gisteren en de slechts 4 uur slaap.

Maar benen voelen uitstekend... nu za. of zo. nog een wat langer stuk vlot.

Over hartslagen: theoretisch is de hartslag die je op een marathon kan volhouden, hooguit 87% van je maximale hartslag, dit komt bij mij uit op HF151. Mijn tempo bij die hartslag is nu ongeveer 15 km/uur. De hartslag vanavond was ongeveer 160 bij 16 km/uur. 160 is een hartslag die ik theoretisch zo'n 45 minuten kan volhouden. De hartslag die ik op een halve marathon moet kunnen halen is 155, bij een snelheid van 15.5 km/uur. Dit allemaal mede afgeleid van deze site.

Een training te doen met een HF van 155, zaterdag, zou mooi zijn...

Geen opmerkingen: