31 oktober 2009

niet veel bijzonders

vrijdag duurloopje 9, iets last voeten
zaterdag duurloopje 18, iets minder last voeten
zondag niets, geen zin, even helemaal afkicken van hardlopen. Rare sport eigenlijk.

(dit is ook een soort relativeren omdat ik wat last van de hak heb; het is niet een 'echte' blessure maar op d'een of d'andre manier bekoelt mijn enthousiasme voor het lopen of harde trainen direkt zodra ik 'iets' heb. Zoiets als Paula Radcliffe deed vandaag (doorlopen met een blessure) zou ik dan ook niet kunnen, ik vind het ook een beetje dom van haar. Maar misschien vindt ze het zelf wel van doorzettingsvermogen (kan gevaarlijke eigenschap zijn) getuigen om dat klaar te spelen. Misschien ben ik wel gewoon een softie).

(en nu ik toch bezig ben: de winnaar van de NY marathon vandaag, Meb K., brak 2 jaar geleden zijn heup tijdens de Olympische kwalificatie marathon, barst in heupbot; na 13 maanden revalideren was dit zijn geweldige comeback; KLASSE; enige minpuntje is dat hij beweert dat God hem heeft laten winnen: G. heeft dan zeker die anderen laten verliezen?!?!?!, of, zie ik dat misschien verkeerd).

POV

2 opmerkingen:

Martin zei

De macht van God wordt door de mens ingevuld....

paul oude vrielink zei

Ik wist dat er reactie zou komen op mij aanstippen van God.

Maar bovenstaande reactie, hoewel de bedoeling goed is, is net zo multi interpretabel als het begrip God zelf (en dat is natuurlijk ook waarom mensen elkaar bestrijden in naam van G.,). Meb geloofde dat zijn acties vanuit iets hogers gestuurd werden en daarom kon hij zich ook overgeven. Maar het blijft een mind-trick. Of zie ik dat verkeerd.