16 oktober 2009

rust

ik heb voor de verandering eens Twee Echte Rustdagen genomen.
Normaal gesproken ga ik op een rustdag altijd nog wel naar het werk fietsen @30 km/u, dat is ook sport.

Maar nu: totale rust. Alleen werken en koffie halen. Het voelt wat saai en kaal. Maar het is wel lekker als totale break, ik weet al bijna niet meer hoe het ook al weer is om echt hard te lopen. Oh ja wel even 300 meter naar de bus hardgelopen want het regende. En de benen voelden goed. Maar daar leid ik niets uit af, hoeveel wedstrijden zijn er bij vele hardlopers al niet de mist in gegaan door tevoren bepaalde conclusies te trekken. Nee ik trek totaal geen enkele conclusie totdat ik zondag gestart ben. Is mentaal wel zo rustig.

En aan ons (halve) marathonlopers: op tijd naar bed! (god wat een saaie sport)

POV

ps.. ik ben nog even naar de kapper geweest...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo
Kwam toevallig op je site en las de discussie over marathon-training.
Zeer interessant omdat over dit onderwerp iedereen de wijsheid in pacht denkt te hebben maar in werkelijkheid stellen de genoemde wijsheden niets voor want Nederland stelt internationaal op de hele en halve marathon niets voor op een dus kan de conclussie getrokken worden dan dat genoemde methoden natte vinger werk is.
Neem een voorbeeld aan (top) schaats en wielertrainingen die tellen wel mee .
Ik kom zelf uit die sporten en heb meerdere malen bewezen dat ondanks dat ik gestopt ben met fanatiek hardlopen maar door gericht te trainen aardige prstaties neer kan zetten.
Belangrijkste is dat bijvoorbeeld een marathon 42.195 km lang is en dat moet je gewoon meerder malen in je benen hebben zitten voor een goede presatie

paul oude vrielink zei

Die conclusie kan je niet zo snel trekken.

De bediscussieerde methoden kunnen heel goed in elkaar zitten maar het kan zo zijn dat een klein land waar niet veel lopers echte topsport doen, gewoon niet voldoende talent voortbrengt.

Misschien zijn er andere aspecten die ook nog een rol spelen.

Over schaatsen, in het land der blinden... nederland, usa, noorwegen, welke landen doen nog meer aan schaatsen? Atletiek: 10000 goede kenianen etc etc.

Wat bedoel je met 'wielertrainingen die tellen wel mee' en met 'dat moet je gewoon meerdere malen in je benen hebben zitten' (als je bedoelt dat je 42 km duurlopen moet hebben gedaan: dat is NIET zo).

Je lijkt meer info te hebben dan je hier in je korte reactie schrijft. Deze korte reactie is te onduidelijk. Als je een uitgebreid helder stuk schrijft dan zal ik het onder marathondiscussie plaatsen.

Groet.
Paul