27 oktober 2009

hier kan de trainer geen chocola van maken

3x3000 meter op loopband, met HF140/150/160,
in 12.20/11.37/10.57.

Het gevoel was goed, wel en gevoel van macht, maar de hartslag, zeker bij 140 en 150, is nog een stuk hoger dan enkele weken geleden. Dit kan een aantal dingen betekenen:
- ik ben 'slechter' geworden. Niet erg aannemelijk want ik voel wel een zekere macht
- mijn hartslagbereik is veranderd, misschien heb ik nu een hogere max (178 of zo). Ik zal over een paar weken weer eens een testje doen.
- ik ben 'te uitgerust', waardoor bij een vrij laag tempo al veel adrenaline vrijkomt en de hartslag wat omhooggaat, en het gemakkelijk loopt (adrenaline vergemakkelijkt de stofwisseling). Ik zal komende dagen veel trainen, en kijken of volgende week maandag nog steeds een hoge hartslag is.

Verder even met wedstrijdschoenen gelopen: meteen lichte irritatie aan hak. Daarna trainingsschoenen: geen centje pijn. Ik zal wedstrijdschoenen bij oud vuil zetten en nieuwe kopen.

POV

Geen opmerkingen: