12 juni 2010

mijn 'geen zin' experiment draait goed

Vandaag, tijdens de Run van Roden, waar ik met mn kinderen aan het kijken was, is 67 keer gevraagd: "waarom loop je niet"?

Daarop antwoordde ik telkens: "ik had geen zin". De kunst is om dit zo terloops en bot mogelijk te formuleren, zonder enige verdere toelichting.

23 keer was het antwoord: "achja dat kan een keertje gebeuren, geen zin". Ik moest dan telkens onwillekeurig aan een van die reclame's denken die 's avonds vanaf 11 uur de netten terroriseren.

14 keer was het "je hebt groot gelijk". Terwijl dat helemaal niet mijn bedoeling is. Het is niet meer dan een feitelijke vaststelling zoals "het regent". Als je dat zegt dan wordt meestal niet gezegd dat je gelijk... enfin.

12 keer "ben je geblesseerd"? Of ik loop raar of ze luisteren niet.

En 18 keer andere reacties, varierend van "wat is je volgende doel" (Berlijn) tot "ach wat vervelend voor jou" (??????).

Het had niet veel gescheeld of commentator Wycher van den Bremen had mijn mededeling vol ongeloof rondgebrald over Roden.

POV

2 opmerkingen:

Wycher zei

Dat doe ik natuurlijk niet zo maar. Ik respecteer deze beslissing van jou, en ben van mening dat je hier publiekelijk geen verantwoording over hoeft af te leggen.

paul oude vrielink zei

ahh..

was even een testje om te zien of je mijn blog nog leest;-)