29 juni 2010

trainingswedstrijdje

De eerste 4-mijl van Noordenveld, ofzo iets.
5 rondjes van 1280 meter (nagemeten met mijn racefiets dus klopt). Het was zo'n 30 graden, dus korte warming up en lopen maar:
1: 4.37
2: 4.50
3: 5.03
4: 5.07
5: 5.07
Totaal 24.44, ik was best tevreden: had geen last van been en het liep lekker. Door warmte gedwongen moest ik op een bepaald moment langzamer.

Maar: waar is die snelheid??????

Ofwel ik zal veel meer moeten trainen om dat allemaal weer terug te krijgen (en dat is de methode die ik eigenlijk al 30 jaar volg: des te meer en harder trainen des te beter ik loop. Mijn sterkste wapen is mijn belastbaarheid. In Berlijn zal ik goed kunnen lopen, enkel en alleen omdat ik 8 weken van 110 kilometer aan kan zonder moe te worden of geblesseerd te raken).

Ofwel ik zal veel meer moeten rusten. Want Geo, ja die, verscheen hier ook ter wedstrijd na twee weken vakantie, het was hem aan te zien, blakend van gezondheid, een tikje aangekomen, twee weken niet getraind "die bergen dat loopt echt niet lekker...", en hij liep ons er zomaar uit.

Dit is een paradox, ik lijk hier te moeten kiezen.

Maar een korte herformulering "gewoon ingehouden gelopen, trainingswedstrijdje, zodat ik probleemloos deze week omvang kan maken" en alles was weer goed.

POV

Geen opmerkingen: