17 mei 2012

uitgestapt

Reden: te slecht parcours.

Ik had me denk ik iets teveel ingesteld op 'snel lopen, asfaltparcours'. En het parcourskaartje leek met snelle blik, een slalomparcours over asfalt te zijn. Daarom ook mijn bril afgezet want zit in de weg.

Maar het liep anders. Eerst 400 meter vlakke klinkers, toen iets meer ongelijke klinkers. Daarna werden we over het enige straatje in Groningen met kinderkopjes gestuurd. Hier kon ik niet uit de voeten, ik zie zonder bril dan niet genoeg diepte en loop me constant te verstappen. Daarna een heleboel bochtjes, meer klinkers, stoep op en af, verkeersdrempels, bruggetjes etc etc. Vervolgens in het plantsoen over de lemen paden gestuurd, met van die scherpe steentjes... afijn. @organisatie, waarom niet gewoon een lekker asfaltparcours uitzetten? Dat moet toch mogelijk zijn? Dit parcours met al zijn kleine tussenweggetjes afzetten is net zo complex. Is het niet beter om het oude Paddepoel parcours weer eens op te zoeken? Lekker lange brede asfaltwegen.

Ik was er flauw van en had geen zin meer. Na 4 km in 15.30, ben ik gaan vertragen en heb tot 7.03 km in 28.48, uitgejogd. Slap, natuurlijk. Geen mentaliteit.... Zo is het vast wel. Hoe moet dat met mij als wedstrijdloper, kan ik niet beter stoppen...

In elk geval ga ik zaterdagavond lopen, in Gieten, de Run van Gieten, 10 kilometer, op de website zie ik wat langere rechte wegen 'dus dat zit wel goed'. Misschien toch revanche...

POV




Geen opmerkingen: