22 december 2017

Vooruitblik: 10 kilometer Peize

...

zou alles dan toch samenkomen?

De marathon van Athene en de voorbereiding daarop hebben een goede basis gegeven.

De krachttraining de laatste maanden, culminerend in een 75x140 kg legpress.

Mijn extra aandacht voor voeding (groenten en zo, ijzergehalte ook, eiwit inhouden)

De aandacht voor de training: juiste intensiteiten, omvang.

De goede benen

De tapering: twee dagen niets gedaan, vanavond losgefietst en gelopen. En de benen voelen super

De bietensap

Dan moet komende zaterdag alles goed zijn.

Scenario 1: ik heb superbenen en kan tot stomme verbazing gemakkelijk 15.2 k/uur volhouden en kom in 19.45 door... daarna pers ik er nog eenzelfde rondje uit en kom ik tot een al 3.5 jaar niet gelopen 39.30.

Scenario 2: ik denk dat ik superbenen heb, start snel (3.45), voel daarna toch wel wat snel de benen volstromen, pers er een 20.20 uit en laat het tweede rondje lopen in 21.00 voor een best wel aardige 41.20.

We gaan het zien.

POV

ps.

Ik moet het toch nog even over de bitcoin hebben. Even wat mythen de wereld uit helpen.

1) "de bitcoin is schaars, er zijn slechts 21 miljoen van, blablabla, daarom duur, blabla": dit is NIET zo. Ik kan dit weekend mijn eigen kopie van de bitcoin in de lucht schoppen als ik me even kwaad maak. Voila 21 miljoen extra "munten". Het is al een beetje te zien in de grote hoeveelheid alternatieve munten nu: Dash, Ethereum etc: al die dingen kun je als geld "uitwisselen". Er is geen schaarste.

2) De bitcoin technologie is erg moeilijk en onbegrijpbaar en raar. Nee. De blockchain onderliggende technologie is wel nieuw, maar is rechttoe rechtaan. De technologie zelf is handig in gebieden waar het belangrijk is historie te hebben van transacties. Bijvoorbeeld notariaat, makelaars, gezondheidszorg, uitwisselingen met de overhied. Maar NIET in het geldverkeer!!! Het zal me een worst wezen waar mijn geld blijft nadat ik een betaling heb gedaan. Zodra ik het gekochte ding binnenheb, ben ik NIET MEER GEINTERESSEERD in de transactie. Precies om deze reden zal de hele bitcoin markt volledig instorten.


De werkelijkheid: de bitcoin technologie is verouderd (er zijn op dit moment veel en veel betere coins die veel meer dan bitcoin waard gaan worden (...)). Is veel te duur: kost veel te veel energie om te verwerken, is vreselijk inefficiënt.

Wat er zal gebeuren is ongeveer het volgende:

  • alle huidige coins worden waardeloos 
  • er komen nieuwe coins (tokens) die gebruikt gaan worden in ZINVOLLE gebieden zoals overheid, notariaat, maar waarbij het geld op een andere manier getransferd wordt. Want: wat je wilt vastleggen is de contracten, niet per se het geld. Dat van dat geld is de denkfout waardoor de zaak nu zo opgeblazen wordt. 
Enfin... ach waar maak ik me druk om.... er zijn belangrijker dingen. 

Geen opmerkingen: