06 februari 2011

Apeldoorn ging lekker

Hoi,

Apeldoorn Asselronde.

De tussentijden en commentaar:

1: 3.55, goed weg. Ik was mn chip eerst vergeten aan te knopen dus terug naar kleedkamer. Toen, 5' voor start, proberen stiekem voorin aan te sluiten. Maar de suppoosten waren onverbiddelijk: "helemaal achterom gaan!", maar ik wist me toch ergens tussendoor te wringen en voor aan te sluiten. Dit zou me in Berlijn niet gelukt zijn. Trouwens ik stond opeens naast mede blogger Ton.
2: 8.01, even ritme zoeken. Ik passeer Niels, en zie pi op 30 passen (10 sec) voor me lopen.
4: 15.58, iets te snelle twee kilometer, ik moet pi laten gaan, hij beukt de hellingen op. Een klassieke fout. Ik zie bordje Hoog Soeren en besluit wat te dimmen.
5: 20.07, goed
6: 24.06, dit paaltje stond iets te vroeg
8: 32.55, twee zware bergop kilometers en ik moet iedereen laten gaan. pi is een stipje aan de horizon.
10: 41.21, en we draaien tegen de wind in, ik kom alleen te lopen
12: 49.43, loopt lekker, wel zwaar, maar nu achter hoge ruggen
14: 57.42, lekker en snel. Ik voel nu iets van 'macht', ik ben blij dat ik twee rustdagen heb gehad
15: 1.01.50, in deze kilometer krijg ik opeens pi te zien, 50 meter voor mij. Ik haal hem in en we overleggen even. Ik hoor wat gejammer over verkoudheid ofzo. Ik zeg dat ik erg goede benen heb, maar zodra ik het gezegd heb voel ik me opeens moe (maar dat verzweeg ik uiteraard).
16: 1.06.11, zwaar, klimmen
18: 1.15.01, zwaarste stuk. Maar nu haalt niemand mij in op de klim. Ik zie opeens pi nog plakken, moedig, hij probeert de schade beperkt te houden.
20: 1.23.20, het begint lekker te lopen hoewel ik last van rechtervoet/kuit krijg. Moet voorzichtig lopen, nog niet alles geven.
21: 1.27.30, ok
22: 1.31.19, ik probeer voluit te lopen maar durf niet echt, door bijna-kramp
24: 1.39.19, ok, ik voel me sterk en goed en versnel, als ik nu kramp krijg ben ik toch dicht genoeg bij finish
25: 1.42.53, een kilometertje van 3.33, kan niet kloppen. Hoewel ik wel opeens allerlei lopers inhaal
26: 1.46.51, ik ga voluit maar het klimt hier en daar ook wat
27.5: 1.52.39, alles eruit geperst maar ik voel me niet moe. Wel zere benen.

Hier ben ik het ga met pi aan het vergroten, zodat mijn mentale voorsprong gemaximaliseerd wordt.

Conclusies: lekker wedstrijdje, ik kon gemakkelijk de afstand aan, er hoeft niet zo gek veel meer te gebeuren voor Rotterdam. De training kan qua structuur hetzelfde blijven: duurlopen, wat fiets en hometrainer trainingen, wat intervaltraining. Verder wat lange dingen.

Maar je moet je nooit teveel vastleggen en alles vastplannen, het is in elk schema nodig om vrijheidsgraden in te bouwen.

Nu alles vergeten, het is alweer voorbij...

.... nadat ik alles vergeten ben en twee uur lang de nieuwste Baldacci heb liggen lezen toch maar even nog een paar laatste regels: ik denk dat Stone en de zijnen (de Camel Club) inderdaad op een dwaalspoor worden gezet, niet door een of andere terroristengroep maar door russische contraspionnen, die mogelijk vanuit bronnen binnen de amerikaanse overheid aangestuurd worden. Zelfs de president zit hierachter, maar wat deze niet weet is dat er een derde groep andere plannen heeft.

POV

3 opmerkingen:

Peter I zei

Ha Paul,

Ja, het was een mooie dag, en je toonde je vorm. Hoe zat het trouwens meer met die opmerking na Egmond over 'te vroeg pieken'? Zoals je al meldde, ik liep met een hoofd vol snot, en alhoewel Runnersworld beweert dat dat voor de VO2max weinig uitmaakt zolang het maar 'boven de nek' zit, liep het toch niet helemaal als normaal. Daarnaast heb ik weer wat geleerd, het is niet slim om al in de 3e KM te forceren om aan te sluiten bij een iets te snel lopend groepje, zeker niet als dat richting HOOG Soeren is. Alla, naar Rotterdam toe was het een goede training en nuttig leermoment, op 11 april moet het echt gaan gebeuren!
Groeten, PI

paul oude vrielink zei

Ja ik zag bordje Hoog soeren en besloot wat te dimmen. Een verstandige beslissing. Ook had ik hier al veertien keer gelopen dus het bordje kwam zoals verwacht.

Je VO2Max is wellicht wat hoger dan die van mij. Hierop kan je me pakken. Dan moet ik mijn toevlucht maar nemen tot perfecte voorbereiding en nul fouten. Maar dan nog... garantie tot aan de deur.

Zo... nu dan eindelijk tijd voor mijn vrijdag gekochte Palm Halve Liter blik. Of toch maar de La Trappe Quadrupel 10% 0.75 liter uit het 'tintelingen' pakket (ik heb nu overigens een overdaad aan bijbehorende glazen).

paul oude vrielink zei

oh ja over dat te vroeg pieken,
dat bestaat op ons niveau eigenlijk niet. Zeker niet in termen van drie maanden te vroeg pieken.

Wel bestaat bijvoorbeeld twee weken te vroeg pieken, als je al te vroeg afbouwt en twee weken voor de marathon een keiharde halve eruit knalt, dan piek je te vroeg omdat je teveel (energie en concentratie) besteedt aan een onbelangrijke wedstrijd.

Geen zorgen pi je schema is perfect.