21 februari 2011

resultaat

Viavia hoorde ik dat sommige mensen zich afvragen wanneer ik eens 'resultaat' zou bereiken. Wanneer ik eindelijk eens de beloofde 2.5x zou lopen of andere goede tijden.

Ja... goede vraag, ik vraag het mezelf ook wel eens af. Misschien boek ik nu al resultaat. Fitheid en sportbeleving is ook resultaat, je goed voelen, de kick van het zomaar 38 km op een dag kunnen lopen zonder negatieve gevolgen is ook resultaat. Wat is resultaat eigenlijk. Resultaat is het zich voordoen van een bepaalde door iemand verwachte gebeurtenis. En als het zich voordoet is er 'resultaat' gehaald. En als het zich niet voordoet is er ofwel 'niets' ofwel 'falen'.

Maar dit zijn maar allemaal woorden, ik kijk er niet zo strict tegenaan. Ik ben veel te druk met alleen al alles gepland te krijgen, en toch het overzicht te houden over van alles en nog wat. De extra last van resultaat moeten halen kan me gestolen worden.

Opzichtig falen kan net zo mooi zijn. In de eindsprint met pi, richting 2.54, opeens door een hooligan van de weg geduwd worden of struikelen over een overstekende hond, levert nog jaren gespreksstof en mooie foto's en filmmateriaal op. Een fatale steek in de zij of krampaanval, het kan allemaal.

Ik doe natuurlijk wel mijn best om 'iets' mogelijk te maken. Ik maak eigenlijk de weg vrij voor het mogelijk optreden van een resultaat. En dat is het dan zo'n beetje.


Vanavond: met lichte wedstr schoenen 4x600 en nog 6 km op 13-14 km/u loopband, daarna 20km HT in 23.49. Een mooi resultaat.

POV

Geen opmerkingen: