26 juni 2011

Fietstochtje

Na 19 jaar dan eindelijk de langverwachte Reunie (van vakantie fiets club)

Een tocht van 100 kilometer, "net zoals vroeger", onverantwoorde demarrages, 90 km/u de berg af scheuren, klimmen enzovoort enzovoort. En het werd een mooie tocht, op de zaterdag 25 juni, de hele dag regen maar dat maakte niets uit. Het werd er alleen maar heroischer op.

Elke tocht heeft een verhaal, twintig jaar geleden was het dat ik met bier in de bidon iedereen eraf fietste. Of het knappen van al mijn spaken in noord Spanje. En uiteraard: wie moet er lossen wanneer er 'tempo gemaakt' wordt.

Ook gisteren werd er weer tempo gemaakt.

Het zwaarste stuk was het dijkje noord Nijmegen, wind schuin op kop. Ik fietste half in de wind, Harry op kop, Marius en Hilco uit de wind, naast ons. Kilometerslang iets van 30 of 31 km/uur, en pas toen Hilco aftikte was de martelgang over. Het leuke hierbij was natuurlijk dat H. deze "nederlaag" later min of meer ontkende, wat weer de reden zal zijn dat dat we hem dit nog twintig jaar zullen inwrijven.

POV

ps... vrijdag 11 km lopen; last van div. pezen etc maar okee het ging. Zondag 12x2 minuten vrijwel alles meegedaan op zo'n 14 a 16 km/u, ging goed maar wel last etc etc. Geen vermoeidheid meer van het fietstochtje de dag ervoor, dit doet me vermoeden dat ik wel eens heel goed in vorm zou kunnen zijn. Mogelijk ergens een 5 km, als e.e.a. nog wat beter gaat.

Geen opmerkingen: