06 oktober 2008

de adductoren doen het goed

Zo'n 3 weken geleden ben ik begonnen met oefeningen voor de adductoren, in de sportschool. Je weet wel, op die apparaten die normaal gesproken favoriet zijn bij de dames, om bepaalde gebieden te 'trimmen'. De eerste paar keer kon ik de oefening met slechts 15 kilo doen, waarbij telkens adductoren/buikspieren/liezen meteen gespannen raakten. Maar ziedaar!

Na een week ging het al beter en vandaag kon ik dezelfde oefening met 45 kilo doen, zonder dat alles gespannen raakte, jazelfs kon ik gewoon 20 herhalingen doen... Dit lijkt de perfecte oefening voor lies/buikspier klachten, en het effect lijkt te zijn (zo komt het op mij over) dat je leert, om niet te verkrampen terwijl toch de adductoren zwaar werk verrichten.

En ik denk dat zich dat voortzet in hardlopen, waar misschien een soortgelijke verkramping ontstond. In elk geval deed ik 3x6 minuten op 13-15 km/uur op de loopband, zonder al teveel problemen.

Maar of dit zoveelste theorietje ook hout snijdt, moet nog maar blijken. We zullen zien.

POV

Geen opmerkingen: