21 maart 2011

nuttig bezoekje aan fysio

Vanochtend even bij Wim langs,
Hij had een paar hele gedetailleerde plaatjes van de enkel, deze:


Het komt erop neer dat die twee pezen die onder langs die knobbel lopen, in een bepaalde groef van het hielbeen lopen. En daar ergens is iets geirriteerd geraakt. Twee jaar geleden had ik hier een zwaardere blessure. Mogelijk is het Peroneal Retinacula toen ingescheurd of beschadigd, en mogelijk dat daardoor de Peroneus Longus en Brevis niet helemaal lekker meer door die groef lopen.

Dit wordt dan verergerd als je hard traint en als de spieren die aan die pezen zitten, strak staan. Want dan wordt de zaak uit zn verband getrokken. Wim heeft dan ook die kuitspieren goed los gemaakt. En ook nog wat andere voet dingen gemanipuleerd.

En: vanavond voelde ik niets meer, o wonder!

Ik heb meteen heel opportunistisch een 18 km lange loopbandtraining gedaan, waarvan 10 km op 15.2 km/uur. Waarom 15.2 en geen 15.0? Omdat ik van even getallen houd die geen tientallen zijn. Bijv 13.8 is okee, 14.2, 15.6. En ook is daarom 2.54 als eindtijd mooier dan 2.55.

En nu maar even de reactie afwachten. Misschien kruip ik morgen wel kreupel uit bed, wie zal het zeggen!

POV

Geen opmerkingen: