14 maart 2011

rustig trainen

blessure of niet, er moet natuurlijk wel gewoon getraind worden.

Vandaag deed ik: 3 km lopen; stukje fiets; 2 km lopen; nog een stukje fiets; 2 km lopen.

Het lopen heel rustig 12 km/u met om de paar minuten even rekken (mijn kuitspieren blijken wat verkort, misschien een reden voor de blessure). Dit lopen ging redelijk, ik voelde de enkel nog wel. Het leek erop dat ik bij het afzetten een of andere kleine beweging naar buiten maak, om zere teen te ontlasten. Teen doet niet meer zeer maar de kleine beweging zat er wel. Ik heb geprobeerd deze beweging eruit te slopen door rustig en technisch te lopen.

Dan het fietsen: in totaal 38 kilometer met een HF van zo'n 140, niet al te hard dus. Lekker.

Na afloop voelde het alsof ik een lange goede warming up had gedaan. Maar, toch een aeroob equivalent van 18 kilometer.

POV

ps.. oh ja fitness medewerker S. kwam met zeer waardevolle tips en wist me bijna tot een buikspiersessie te bewegen. Ik herpakte me op het laatste moment en weigerde. Maar wel heb ik wat ideetjes opgedaan voor loopgroep oefeningen.

Geen opmerkingen: