08 maart 2011

Opeens in vorm

Vandaag was ik plotseling in vorm.... Overigens voordat je verderleest... vanaf nu verschijnen de blogberichten ook op Twitter, dit op verzoek van broer R., die eigenlijk alleen via Twitter werkt.

Voelde ik me gisteren nog moe en niet-soepel, vandaag leek ik helemaal relaxed te zijn van al die rustige trainingskilometers.

De (2x (1600-1200) met telkens laatste 400 iets vlotter) ging heel goed in 6.03 / 4.35, 6.07 / 4.34. Het 92-tempo voelde buitengewoon gemakkelijk en het laatste rondje 88-89 ook prima.

Dus da's erg mooi. Ook een teken dat 'slechte benen' (gisteren en zaterdag) heel snel kan veranderen, in weken met veel training zitten er altijd wel wat dagen met slechte benen bij.

Waarschijnlijk loop ik toch NIET in Haren dit weekend, mede omdat ik nog een lange duurloop nodig heb. Die kan ik het beste dit weekend lopen, en bovendien ben ik toch al in vorm, ik hoef dit in Haren niet aan mezelf te bewijzen.

Verder: sinds ik enkele weken geleden een pupil adviseerde goed aandacht aan voeding te besteden, ben ik ook op eigen voeding gaan letten. Meer groenten etc etc, ook een multivitamine pil en proberen elke dag iets gevarieerder te eten dan boterham pindakaas en pizza. Detail is dat er veel ijzer in de pil zit, dit zorgt nog wel eens voor verlichting van 'zware benen'.

POV

Geen opmerkingen: