13 maart 2011

aiiiii!!!!

Vanavond wilde ik een uurtje lopen om even mijn enkel soepel te maken en de loopdraad weer op te pakken.

Maar dat ging niet.

Want, de deur uit, dribbelpasje, direct zere rechterenkel. De pijn zit ergens onder de knobbel aan de buitenkant, en trekt wat door naar achteren. Na twee minuten was ik alweer binnen want ik wilde niet forceren...Maar ik besloot toch even iets door de pijn heen te lopen (alleen maar heel rustig dribbel) om even goed naar mijn lichaam te kunnen luisteren (dit is een paradox ik weet het), maar door even rustig te lopen weet ik dan beter hoe de blessure 'voelt'. Na zo'n 5 minuten dribbel/wandel werd de pijn minder en kon ik met weinig last een stukje lopen, 9 km/uur, en na 20 minuten was ik weer thuis.

WAT NU!

Dit is een vervelende situatie, ik zit 4 week voor de marathon en de belangrijke trainingen lijken gedwarsboomd te worden.

Nu weet ik uit ervaring dat het vaak erger lijkt dan het is. Ik kan ook nog alternatief trainen (met fietsen/hometrainer voel ik NIETS van de enkel het is echt de druk van de landing die zeer doet). Het zou fijn zijn als ik woensdag weer mee kan doen met de training.

De oorzaak van deze blessure: ik denk een combinatie van veel trainen; in het trainingsweekend veel op ongelijke ondergrond gelopen; snelle trainingen; woensdag een keer misgestapt (ik herinner me een verstapping en een lichte pijnscheut in enkel).


POV

Geen opmerkingen: