05 oktober 2008

Over de trainingweek en over de terugkeer van Lance

De week:

Woensdag, baantraining, ik heb wat meegehobbeld, intervalletjes a 14-15 km/u, in totaal zo'n 3 kilometer. Dit ging vrij goed, ik moest me enorm inhouden bij die snelheid.

Donderdag: krachttraining, de beste sessie tot nu toe. O.a. 20x 52kg legcurl, 40x150 kg legpress, hier een aantal series van. Daarnaast wat nieuwe oefeningen: ab- en adducturen, een aantal series met zo'n 30 kg. De adductoren (waarvan de pezen langs de lies lopen) zijn gespannen. Ook zo'n 3 km op de loopband@14 km/u.

Vrijdag, jawel, een 63 minuten duurloop, zo'n 11.5 kilometer, heel rustig dus. Zaterdag had ik last van buikspieren, maar dat is helemaal weggetrokken.

Vandaag wilde ik ook zoiets doen maar dat komt er waarschijnlijk niet van, beetje regen okee maar dit... Ben benieuwd of 'mijn' marathonlopers hun 30 kilometer duurloop van vandaag hebben kunnen doen (maar ze mogen volgens eigen inzicht met trainingen schuiven dus kan morgen ook). UPDATE: toch nog 10 km lekker gelopen, resulterend in een weekje van 35 km. UPDATE: paar mailtjes van 'mijn' (halve) marathonl(o)op(st)ers, dat de duurloop in de knip zit.



Lance en doping

De Ronde van Frankrijk is volgens de ASO 'in verlegenheid gebracht' door het voornemen van Lance om terug te keren in de ronde. Die positie van de ASO is volgens mij belachelijk. Het is een soort politiek statement, waarmee ze willen zeggen dat ze 'tegen doping zijn'. Maar daarbij beschuldigen ze indirect iemand die nooit op doping is betrapt. Als ze nou in verlegenheid waren gebracht door het voornemen van Virenque om terug te keren.... En nu wil zo'n Frans dopinglap, dat Lance toestemming geeft om zijn urine nogmaals/alsnog te laten testen. Gelukkig heeft hij die toestemming niet gegeven.

Ook Dick Pound van de WADA zegt dat Lance moet uitleggen waarom 6 van zijn urinestalen uit 1999 EPO hebben bevat. Maar: een onafhankelijke commissie boog zich over de kwestie, zuiverde Armstrong van alle blaam en verweet antidopingautoriteiten de regels niet na te leven. Dus wat kletst die Dick nou!?!? Een lid van een dopinglap dat regels niet naleeft (aangetoond!) verwijt iemand anders dat er regels niet nageleefd zijn (niet aangetoond). Laat hij zijn eigen regels naleven, dan komt alles goed.

Als kranten kletsen, da's prima, dat zal waarschijnlijk wel gebeuren met een 6 pagina-dopingkatern elke dag in L'Equipe.

Geen opmerkingen: