18 april 2009

toch maar geen 1000je

want een ietsiepietsie last van rechterknie, een zeer bekend pijntje bij mij, een voor-voor-stadium van een blessuretje dus even oppassen. Is waarschijnlijk ontstaan omdat ik de laatste weken harder train.

Woensdag, een kilometer of 12 met wat stukken T14-15;
Vrijdag, 13.5 kilometer in 1.05. Lichtjes gevoelige rechterknie.
Vandaag, zaterdag, wilde ik uit voorzorg niet lopen. Maar wel heb ik 80 km gefietst, naar Loppersum en terug. Dus hoezo last van knie.

Want in Loppersum was een circuitloopje, en een gelegenheid om even live bij pupil J.V. te kijken, en de sfeer te proeven, hoe ging dat ookalweer zo'n wedstrijdje. Want ik heb me ingeschreven voor de 10 van Enschedé volgende week (waar wij, loopgroep Roden, met zijn elven vertegenwoordigd zijn in halve/hele marathon). Zo te zien deed het wedstrijdje de mannen wel pijn. Oude mannen (ja die van die training) L en J, liepen 36.50 en 38.04, daar kom ik nog niet aan.

Maar als alles goed blijft gaan zullen die tijden een eitje zijn! (zei hij terwijl hij nog maar eens een overgebleven paaseitje nam). Verder heb ik de indruk dat ik het lopen van Echte Wedstrijden steeds wat uitstel, omdat ik (nog) geen zin heb in pijn. Want ja lieve lezertjes, het is zo, een Snelle Tijd, die loop je niet per ongeluk. Die loop je omdat je het Wilt. Ik ben me nu via een soort Zen meditatie aan het voorbereiden op die snelle tijden, want daarmee krijg je toegang tot het hele universum van energie en daar kan je snelle tijden mee lopen. Overigens heb je natuurlijk altijd al toegang tot het universum van energie (sterker nog je bént die energie, hoewel je dat vaak niet gelooft), maar de energie moet je zien te kanaliseren tot snelle tijd. Of, beter gezegd, je gaat je zodanig (licht, relaxed, open) opstellen dat de energie zich door jou heen uitdrukt. Ok.. alweer veel te veel gezegd. Als het wartaal is dan komt dat omdat ik net terug ben van die lange fietstocht en het mooie weer nog door me heen waait.



POV

Geen opmerkingen: