03 juni 2012

Grolloo: 37.49

Hoi,

Verslagje vanaf de Groningen Atletiek site:

Ik had hoog ingezet deze 10K, volledige bietenkuur, hard getraind, klaar voor een goede tijd.


En het ging best goed. Ik startte zonder bril en horloge, om weer op gevoel te lopen.

De start was snel, ik hoorde later dat we in 3.36 doorkwamen en ik voelde me goed. Misschien iets te goed, want toen de grote groep uiteenviel liep ik met Jacob voorin, en probeerde ik wat geforceerd met hem mee te gaan. Ik voelde na zo'n 3K dat ik dat moest bekopen, benen werden wat zwaar en ik dacht 'oei.. en ik moet nog 7K'. Liet me iets terugvallen, PI haalde me in en liep zo'n 20 meter uit. Op het zandpad hervond ik mijn ritme enigszins en herstelde, door lager tempo, iets. Vervolgens PI opgerold (subdoel 1), en proberen sterk te finishen.

Maar dat was nog lastig, ik was leeg en kon net Peter Berghuis bijhouden. Dit duurde 3 pijnlijke kilometers... de finish met 400 meter grasland viel me zwaar, door geen bril zie ik weinig diepte en stuiter ik wat over het gras. Toch geprobeerd te sprinten want ik hoorde dat ik dicht bij een PR zat. En net gehaald, 37.48.9, subdoel 2.

Ik had verwacht nog iets 'beter' te zijn vandaag, misschien dinsdag net wat te hard getraind, misschien iets te hard doorgetrokken na 2K, misschien te slecht parcours, puur asfalt loopt voor mij veel lekkerder. Maar ben heel tevreden, heb toch wel het maximale eruit geperst.

POV

ps... ik denk dat 2 juli Onstwedde mijn volgende 10K wordt, het lijkt een redelijk snel parcours (volgens gelopen tijden vorig jaar), het is op een voor mij planningstechnisch gunstige maandagavond, en om half 8 starten betekent bijna zeker, goed weer. Kijken of sub 37.30 mogelijk is

ps2

Ik voelde na afloop mijn enkel pijn doen. Oppassen hiermee, het kan zo een blessure worden... Oorzaak is volgens mij het doen van enkeloefeningen zoals tripplings, en het op ongelijke ondergrond lopen. Ik heb dinsdag (gron), woensdag, en donderdag (clinics) de oefeningetjes gedaan en vandaag op hier en daar flink ongelijke ondergrond gelopen. Vooral het voetbalveld was vervelend. Maar met asfalt zal alles snel overgaan.

ps3

Training voor een sub 37.30: ik zal moeten opletten dat de trainingen 'lang en hard genoeg' zijn, geen 400jes maar 2000jes of veel 1000jes en zo. Dus wat ik aan training doe moet 'raak zijn'. Maar zal geen probleem zijn, komende weken. Er is de Run van Roden waar ik waarschijnlijk 3x een rondje 3.5 km loop en er zijn de mooie dinsdagtrainingen in Grunn. En er zijn de rustdagen... En er is een risico om wat al goed is, proberen nog beter te maken en daardoor juist in de war te schoppen. Er zijn dus wat factoren die door elkaar heen lopen, het is niet simpel 'hard trainen en een goede tijd lopen', neeheehheeee!!!!! En dat is natuurlijk wel weer interessant.