12 november 2012

baantraining

De training: 2x (5x600, 200m pauze) eerste serie in 10k tempo tweede serie sneller.

Het ging best goed:

Eerste serie: 2.13.8 / 2.13.5 / 2.14.3 / 2.15.2 / 2.13.7, pauzes 1.05. Hier was tempo wel okee, de baan was nat en er lagen veel bladeren op, wat hier en daar glad was. Technisch liep het niet helemaal lekker. Kan zijn doordat ik alleen liep, en dan heb je geen referentiepunt qua ritme, en er was geen trainer die me een hint gaf. Maar macht had ik wel.

Tweede serie: 2.06.1 / 2.06.7 / 2.06.0 / 2.06.4 / 2.06.0, pauzes 1.30, erg constant. Qua macht was het okee, maar technisch voelde het slecht. Benen voelden als knakworsten, het boog alle kanten op, mijn voet zwabberde. Er zat geen lijn in. Maar toch ging het vlot genoeg.

Na afloop: benen voelden in no time hersteld, helemaal geen diepe vermoeidheid, eerder lekker verfrissend. Maar wel wat teveel last van onderrug. Qua conditie heb ik volste vertrouwen in snelle 10k, maar moet natuurlijk wel hersteld zijn mbt rug, soepel zijn. We zullen zien... ik neem geen risico, als ik denk dat het blessurerisico hoog is doe ik het niet.

POV

ps. vandaag (dinsdag) even weer getraind, op de baan, een paar vierhonderdjes om even op techniek te letten met trainer. Techniek was okee, in elk geval symmetrisch. Ik had een heel mooi snelheidsgevoel in benen (16 km/u voelde gemakkelijk). Maar ik heb het bij de paar 400's gehouden, totaal 6.5 km. Rug is nog gevoelig, maar... man wat voelen die benen goed! Is tijden geleden dat het zo solide en blessurevrij aanvoelde allemaal.

Geen opmerkingen: