12 juli 2014

tijdrit testje: 60 kilometer 1.51.49

Vanavond was het zulk mooi weer (lees: windstil) dat ik besloot te kijken hoe hard ik op de 60 kilometer kon.

Het parcours was saai: gewoon een aantal keer heen en weer op de weg langs Ronostrand / weg naar Leek. Toch wel iets wind waardoor de snelheid tussen de 30 en 36 km/uur lag.

De 60 km ging in 1.51.49, een vet PR met 3 minuten, en ook de 40km tussendoor ging sneller dan ooit (in deze eeuw... vroeger ging het nog marginaal harder): 1.13.44. Maar waar ik vorige week na de 40 km kruipend naar huis moest kon ik nu goed doortrappen. Uiteindelijk 65k in 2.01.45, met een gemiddelde HF van 143, gefietst.

Gevoelsmatig lag overigens de bottleneck bij mijn benen. Adem genoeg, maar benen kunnen niet harder trappen, lijkt een kwestie van specifieke kracht. Ik zou dat kunnen verbeteren via pijnlijke trainingen als 6x3 kilometer op 36-37 km/uur, in combinatie met spieropbouwende kwark/yoghurt varianten.

Zondag: 35 km in 1.10, ging erg goed.

Maandag: ik was moe... een uurtje binnen wat fietsen+wat kracht (130x100 kg legpress) en wat sauna.

Dinsdag: ik voel me niet meer in loopstand, het is al tijden geleden dat ik een echte snelheidstraining gedaan heb... maar ga wel gewoon lekker meedoen. Als het niet regent.

POV


Geen opmerkingen: