24 juli 2014

Vakantie

Nu 6 dagen in zuid-Frankrijk;
In totaal iets van 210 km fietsen (wielrennen) en 14 km lopen.
Verder veel slapen, kennelijk toch een slaapgebrekje opgebouwd de laatste weken/maanden/jaren.

En ook het wereldnieuws volgen... hoe gaat dat met de vliegramp en de afhandeling daarvan. Gelukkig heeft Nederland het onderzoek naar zich toe getrokken en zijn de rode zwarte dozen in ons bezit. Maar het blijft de vraag hoe dit verder loopt. Zal over een maand er ook maar iets gebeurd zijn op politiek vlak? Ik hoop toch wel?!? Maar ik vrees van niet. Want de stortvloed van vergelijkbaar nieuws gaat door: ander vliegtuig stort neer met 119 doden; er sterven nog altijd 18000 kinderen per dag; vrouwenbesnijdenis wordt door ISIS verordonneerd. Ik ga ergens iets bijdragen om dit soort dingen te keren.... zal het tzt laten weten.


Hardlopen is nu op een absoluut nulpunt beland qua niveau. Ik kom echt nauwelijks vooruit... Volgens mij heeft het vooral met motivatie te maken, of met 'het nog niet opgepakt hebben van de training'. Mentaal denk ik 'laat maar zitten' zodra ik de eerste stap gezet heb; om dan toch plichtmatig 8 km ofzo te 'joggen'.

Maar het fietsen gaat opzich goed. Vooral op het vlakke trapt het lekker door. Fijne sport, je ziet veel, hebt vaak rust (moet danwel eerst een stuk klimmen).

Dus, vanuit conditie geredeneerd: eenmaal terug, als ik het hardlopen volgende week allemaal weer oppik, zal het misschien allemaal wel weer goed gaan. Het rare is, op het moment dat ik dit type kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat hardlopen weer 'spannend' wordt. Het is allemaal ver weg. Maar vermoedelijk, zodra ik de wereld van 'wedstrijdvoorbereiding' binnenstap, zal het opeens weer gaan leven. Hoop ik. Of nee, ik hoop het niet eens. Als het gaat leven gaat het leven, zo niet dan niet. Wat maakt het uit.

Verder had ik wat last van longen, de laatste 2-3 weken, dus ook tijdens hele snelle fiets ritten. Zit een beetje te googlen wat het kan zijn. Misschien stress? Of tussenribspieren? Ik dacht ook aan Het Hart, omdat de 'irritatie' soms rond de hartstreek lijkt te zitten. Ik neem me voor om na thuiskomst een volledig sportgeneeskundig onderzoek inclusief inspanningstest inclusief ECG te doen, al was het alleen maar voor zekerheid. Hoor toch wat enge verhalen van een mede vakantieganger hier die ook fietst.

Vandaag een col beklommen, de 'vitrolles-en-luberon' climb, 7.5 km a 4.3%  in 26.12, gemiddeld bijna 18 km/u, met een HF van 151. Had nog niet de power om op een hogere hartslag, 157 is volgens mij mogelijk, te rijden. Bergop fietsen moeten je benen toch aan wennen. Misschien een dezer dagen nog.

POV

Geen opmerkingen: