02 januari 2018

Marathonvoorbereiding gaat goed.

Dag allemaal,

De marathonvoorbereiding

Ja, ook ik.

Ook ik ben met het Masterplan Marathon begonnen.

Vorige week zaterdag begonnen, met 100 trainingsdagen te gaan voor Rotterdam (en nog de 6 laatste rustdagen waar ik weinig meer doe, die tel ik niet mee)

Za: 10k Peize 41.15 totaal 14
Zo: 13k
Ma: 18k
Di: 10k
Wo: 10k incl 10x2' vlot (T15/16)
Do: 15k plus nog 50' fietsen
Vr: 10k plus nog 20' fietsen
Za: 16k trailtraining
Zo: 12k incl 3-2 minuten
Ma: 25k in 2.04.30 (4.59/km) vlotte lange loop
Di: 6k loopband deels T14.1 (marathontempo) en 20' fietsen


Totaal: 149k lopen plus 110' fietsen in 11 dagen. Gemiddeld 13.5 km/dag, voldoende voor de marathon. Van die 149 km zo'n 16 snel, de rest rustig. Keurig gepolariseerd dus. Slechts weinig kilometers in het grijze tussengebied 4.45-4.15/km.  Nog 89 dagen te gaan, nog 1151 kilometer te lopen. Nog vier blokkentrainingen, nog twee lange vlotte duurlopen, nog één lange rustiger duurloop. Heerlijk! En precies volgens plan.

Afgezien van de kilometers: het is natuurlijk de bedoeling dat ik beter ga lopen en niet te moe word. En dat lijkt te lukken. Benen voelen lekker "in training": een beetje moe maar niet overbelast. De maandagse duurloop liep fantastisch.... Plan komende week: morgen (woensdag) nog iets van 15-20 km, dan twee dagen weinig, Zaterdag eventueel een 10k om te kijken hoe het staat met de benen.


POV

PS... pas als je meer loopt, kom je achter bepaalde dingen. Namelijk, dat het nodig is om veel te trainen. Ik voel na anderhalve week 'omvang' al heel duidelijk het effect. Een effect dat ik niet voel bij minder kilometers. Een gevoel van 'macht'. Niet echt goed in woorden over te brengen, heb ik gemerkt.
Het dringende advies aan degenen die ook dat soort macht en vorm willen hebben is dan ook: GA MEER TRAINEN.



Geen opmerkingen: