20 november 2006

ik heb geen zin meer in snelle tempo's

Halloper,

Of het nu komt omdat er geen progressie meer is bij de snelle tempo's (mijn 8x250 met 1 minuut pauze gaat in 5.40, dat is de limiet), of omdat het rustige nu gewoon beter aanvoelt,

ik heb geen zin meer in 'rammen'. Alleen maar zin in aerobe duurloopjes.

Het ligt misschien ook aan een inzicht dat ik kreeg op basis van hieronderstaand plaatje (het melkzuurplaatje):
- als ik minder verzuring train dan wordt het glucosesysteem wat slechter waardoor automatisch mijn rustiger training meer gaat leunen op het aerobe systeem.
- als ik meer aeroob ga lopen dan wordt het melkzuur verder afgebroken en bestaat minder de neiging de 'exit' aan de rechterkant te nemen.

Dus gedaan:
- zaterdag 8 km in 34.55
- zondag 15x1' T17 (nog net aeroob, HF145 op die tempo's) met 1'pauze en 4 km T14.5
- maandag 8 km in 32.00. Hartslag om en nabij 147

En het voelt reuze relaxed en ontspannen.

Pov

Geen opmerkingen: