18 mei 2007

ik verwachtte er niet veel van maar het ging toch goed

1.19.53 over de halve marathon Nacht van Groningen,

De eerste 7 kilometer ging heel soepel en goed. De tussentijd 3.32/3.34, toen een aantal foute bordjes en de eerste volle ronde in 22.57 (gemeten door Loopgek's gps meet apparaat als 6.300 kilometer). Dit betekent op schema voor 1.17.xx, wat natuurlijk te snel was.

En dat voelde ik ook wel, opeens na 7 kilometer moest ik lossen van een groepje, en verviel ik in een rustiger tempo. De tweede en derde ronde gingen in 28.27 en 28.29, iets rustiger. Maar het verschil, 5.5 minuten, met de eerste ronde, doet vermoeden dat deze rondjes minstens 7.4 kilometer zijn, en 2x7.4 en 6.3 maakt 21.1. De afstand schijnt dus aardig te kloppen, ergens las ik '20 meter te kort', maar met al dat keren en draaien is dat natuurlijk gewoon een meetfout binnen de marge.

Al met al gewoon lekker gelopen, wat ook mijn enige doel was voor vanavond.

POV

Geen opmerkingen: