27 juni 2008

geblesseerd?

In elk geval kan ik nog niet hoog tempo lopen.

Woensdag wat driehonderdjes geprobeerd, sommigen in 61 seconden, want zondag staat de 5000 masterscompetitie op het program.

Maar donderdag hiervan een terugslag. Zere buikspieren/liezen. Een soort irritatie, waarvan ik niet weet hoe dat nu precies gekomen is. Gewoon maar rustig aan doen verder, en misschien afzeggen voor de competitie want de 5000 is ook bezet door Jacob Vos die vast en zeke meer punten zal halen dan ik!

Verder zal ik mijn pijlen richten op de 4x1500 meter, het Nederlandsche Record voor 45+ clubteams staat op ongeveer 18.40. En laten we toevallig nu net vijf 45+ers hebben die allemaal tussen de 4.35 en 4.50 kunnen lopen!

Wat dat betreft komt die blessure wel goed uit. Kan ik een paar weekjes krachttraining en fietsen doen...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

hmm, gaan we dezelfde kant op?
Geirriteerde iliopsoas (met name psoas-major). Een beenheffer die vanuit de lies achter de buikspieren langs door de heup naar boven loopt. Hecht voor een deel vast aan L4 en daar zit ook vaak mijn rugprobleem. Klote blessure want elke stap doet pijn.
Op prorun.nl staat er op 18 juni (loperslies) ook een stukkie over geschreven.

ps pillen met bier: goed idee! Ga ik ook doen :-)

paul oude vrielink zei

pil met een La Trappe Blond 6.5%...

Hmm.... even gekeken, er zit wel wat in, vooral die psoas die achter buikspieren langs lopen. Ik had ook last van de de psoas aanhechtingen, dat is nu weg, nog maar even iets meer rusten denk ik en even geen 200jes in 32 seconden lopen.

Goed gezien Loopgek! (maar daarvoor heet je natuurlijk ook Loopgek).