08 december 2009

2x trainen

maandag 4000 HF140, 16.05. Ook nog 2000 op T17 met een mooie lage HF van 155. Totaal 10 km, lekkere training.
Dinsdag geen zin maar natuurlijk toch getraind, 10 km loopband alles tussen 14 en 16 km/u, HF140-150.

Ook even nagedacht over het voorjaar, marathon, 6 uur loop, wanneer ik de nadruk zal leggen in de training (kilometers maken; 3x3 weken in januari, febr. en rond half-eind maart), wanneer mijn langste duurloop (50 a 60 km rond 13 maart). En hoe ik 'ermee bezig zal zijn', ik voorzie druk op werk en in het algemeen veel stress. Dus al het lopen zal bestaan uit rustige tot vlotte duurlopen met music op, en vooral geen 'snelheidsdoelen' die ik in de training zou moeten halen.

Ps.

Gelukkig mag Claudia weer schaatsen.
Ze is, zo is in de volkskrant te lezen, geschorst op te hoge bloedwaarden, waarbij de methodes een 5% (!) foutmarge hebben. Dus kans van 1 op 20 dat ze onterecht geschorst is. Die schorsing zal dus worden opgeheven voorspel ik (tenzij de schaatsbonden nog vuile trucs uithalen). De nederlandse vrouwen moeten zsm gewoon goed contact met haar herstellen en niet dat gewauwel van 'ik wil geen energie in haar steken', 'het blijft gewoon lastig verhaal', 'ik vind het zelf moeilijk om er een oordeel over te geven' (dat hoeft ook niet muts!).

Geen opmerkingen: