22 december 2009

even trainen

ik wilde eigenlijk rusten,
maar aan de andere kant was ik benieuwd hoe moe mijn benen waren.
Dat viel nogal mee, zo'n 5 km loopband op tempo 12-13.2-14.4-15.6-16.8, met 'goede' hartslagen.

Maar toen bedacht ik me: GEO!

en ben maar gestopt. Extra rust pakken, anders lukt het zondag niet!

POV

ps... die rust valt tegen. Nu pas klaar met de eerste hand aan een hadd-artikeltje. Lastig om het natuurgetrouw op te schrijven en er niet te veel eigen interpretaties op los te laten.

Na grondige lezing, richtlijnen voor ons marathonlopers (en voor mezelf):
- als je een goede tijd wilt lopen: train vooral veel kilometers waarvan veel in gebied HFmax-50 tot -30.
- begin NU (gebruik die saaie kerstdagen waarin iedereen maar soep zit te eten met stokbrood en over onbenullige dingen zit te praten, voor iets nuttigs!)
-

Geen opmerkingen: