21 februari 2012

de baantraining

Vandaag zat ik gevoelsmatig in vermoeidheidsput na de lange vlotte duurloop van zondag. Dus vroeg me af hoe de 4x2000 zou gaan.

Vandaag dus 4x2000, wisseltempo (95/90/95/90/95), pauze 1.30.
Het ging goed, de eerste twee stuks liepen PI en ik als groepje van twee voor de grote groep uit. Men was, zo leek het, wat bang om ons strakke tempo te volgen. Begrijpelijk....

De derde en vierde herhaling voelden zwaarder, en ik voelde de moeheid. De groep vond aansluiting. Tijden: 7.50/7.45/7.50/7.48

Het voelen van moeheid is een essentieel onderdeel van marathontraining. Dat maakt dat je herstelt, vroeg gaat slapen, ontspant.

Ik ontspan nu, in een warm bad, met rechts van mij witte bonen in tomatensaus en worst en 2 bananen en wat stukken koek (masterplan: besteed veel aandacht aan voeding na zware training, BELANGRIJK), links van mij een 75CC La Chouffe Biere Blonde 8% (staat niet in masterplan), nu voor eenderde op, nog uit het kerstpakket (!!!)

POV

Geen opmerkingen: