19 oktober 2012

Monique vd Vorst: give the girl a break

heeft ze gelogen? Net zoveel als jij.
heeft ze pech: ja, niemand wil gezondheidsproblemen.
heeft ze geluk: ja, net als jij die dit 'alive and kicking' leest
is ze sterk: ja, noodgedwongen...

merkwaardig hoe iedereen een (soms raar agressieve) mening heeft

De meest intrigerende zin 'ik moet leren mens te worden'. Dat vind ik jammer. Ze is al compleet en volledig mens... waarom toch, het is wrsch een westers cultureel trekje om naar een doel toe te werken... om te definieren: 'ik ben er nog niet ik moet dit of dat worden'. Ook jammer dat dat aangepraat en niet waar is.

Dit negeert het feit dat NU, dit moment, alles is wat er is dus compleet (er is niets wat NU niet bestaat...moet ik het verder uitleggen?)... het is een enorm gedoe om te leven met het moeten toewerken naar een door anderen en de wereld gedefinieerd ideaalbeeld. Niet doen!

Waarom niet leven vanuit de compleetheid, je niet vastbijten in opgelegde dingen die moeten... maar meer als een verbaasd kind die uit totale onwetendheid precies de goede vraag stelt.."mama waarom zit dat meisje in een rolstoel?".

POV

Geen opmerkingen: