21 juni 2014

Jeej! Estafette gewonnen!

We traden met een sterk 5-mans team aan, bij de estafette 5x3.515 km Run van Roden.
Totaal 17.575 km in ongeveeer 1.05.30, ofwel ongeveer 16 km/uur.

Ik liep zelf ongeveeer 13.00, en de anderen plus of minus ook ongeveer.

Benen waren okee, ik geef ze een 8, maar uiteraard nog wel last van beide voeten/voetzolen/hakken en ook van 1 der heup/hamstrings. Maar toch... ik kon iets sneller dan 16 km/ur lopen op deze afstand, maar merkte de inmiddels opgelopen trainingsachterstand. Hard fietsen is niet hetzelfde als hard lopen.

Rest van de loopgroep liep goed tot uitstekend: de schema's hebben gewerkt, ook de individueel gegeven tips (ik had een van de loopsters een verheul achtig schema gesuggereerd wat al na een week erg goed bleek te werken!?!!) pakten goed uit. Ben daar heel blij mee.

Inmiddels lijkt het erop dat er van snelle wedstrijden niets meer terecht gaat komen, in elk geval niet voor de zomervakantie (Appingedam cancel ik omdat ik te weinig intensief getraind heb), dus bij deze besloten gewoon nog wat te gaan fietsen en niet al te veel hardlopen, om zodoende van de voetproblemen af te komen.
Ook besloten (voorzover dat mogelijk is) om mijn stemming niet te laten bepalen door de onmogelijkheid om hard te trainen qua lopen. Want op een of andere manier word ik door dat soort probleempjes toch wat uit comfortzone getrokken..... de mentale hardheid die ik met hardlopen opgedaan heb kan ik daar ook voor gebruiken. Niet uit veld laten slaan. Rechtop blijven staan. Geloven in eigen kracht. Die onafhankelijk is van eventuele voor of tegenspoed.

Later meer, ook wat fotootjes denk ik.

POV

Geen opmerkingen: