15 januari 2016

YES!!!!

En weer verdere verbetering.

Vandaag liep ik 10 kilometer in 48.38. Hiervan gingen zo'n 7 km helemaal goed en op het laatst een weer ietsje knel gevoel in enkel, maar niet veel.

Maar belangrijk ook: hartslag bleef mooi laag met zo'n 130 gemiddeld. Dit betekent dat aerobe conditie toch erg goed is. Want je kan je drempel berekenen door de afstand tot de drempel (24 slagen) te vermenigvuldigen met de delta per slag (die is bij mij 2.1), zodoende kom ik tot (48.38/10 - 24*2.1) = 3.59.5. Eigenlijk wel te verwachten ook.

Zoals gezegd, om de dag lopen, bevalt goed, gisteren op de fiets enkele korte VO2max achtige inspanningen. Niet te veel want ik had geen zin om moe te worden.

POV

ps. Zaterdag een workshop gehouden (jaja!) over de 80-20 filosofie van training. Wat achtergronden, filosofie erachter, en ook voorbeeldschema's:
- recreantenschema
- welk type trainingen zijn geschikt in het '20' deel van de training, uitgaande van het principe van polariseren van trainingen.

Wellicht dat ik er een stukje over ga schrijven.

ps2: zondag: ochtend 13 km waaronder 3x1350 meter in 6.00/5.52/5.38, was ik tevreden mee omdat het voor mijn enkel harde tempo's waren. En 's avonds nog 10k in 51.15. Het rare is dan dat 's ochtends voor de training ik mijn enkel een beetje voel, iets dik gevoel, beetje warm, en dat dan aan het eind van de avondtraining ik eigenlijk niets voel, de enkel voelt normaal, geen pijn.... raar...

ps3. dinsdag 10k in 46.40 loopband, best goed. Wel weer iets reactie maarja.

ps4. woensdag 13k inclusief allemaal stukjes vlot. Het meest vlotte was 600 meter in 2.20 wat opzich goed ging.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

. Zaterdag een workshop gehouden (jaja!) over de 80-20 filosofie van training. Wat achtergronden, filosofie erachter, en ook voorbeeldschema's:
- recreantenschema
- welk type trainingen zijn geschikt in het '20' deel van de training, uitgaande van het principe van polariseren van trainingen.

Ik hoorde al dat er bij het 2e punt geciteerd is uit een bekende bron ;)
Henk

paul oude vrielink zei

De Bijbel van Magness ja :-)