22 maart 2009

Een grote blog

Hoi,

Alweer een week geleden schreef ik voor het laatst hier, dus tijd voor een update.
Het was deze week druk, werk kostte veel energie. Maar natuurlijk wel getraind en het ging goed.

Maandag in totaal 6 km op tempo, op loopband: 800/1200/1000/400/1600/500/500, in tempo's van 16/16/16.5/17.5/16/18/18 km/u, en hierbij constateerde ik dat de hartslag bij precies 16 kilometer per uur, zo'n 5 slagen lager was dan eeen week of 3 geleden. En ook voelde die snelheid gemakkelijker. Jaja wat gaat dat toch goed!

Dinsdag in Rijswijk 6 kilometer langzaam. Noodgedwongen, want de vegetarische schotel in Hotel Bastion was wel errruuuggg vet en zorgde voor maagkrampen... Of zou het glas wijn en de halve liter bier de boosdoeners zijn!?

Woensdag loopgroep, hierin wat rustige tempo's (2x8' T13-14) en steigerungen. Ik was maar nét op tijd in Roden, want er was een bovenleiding in Amersfoort geknapt (verder ga ik het niet uitleggen hoor, verzin alles zelf maar).

Donderdag: wedstrijdschoenen, een loop van zo'n 12 kilometer met daarin ongeveer 5x1000 in 4.20, en 4x500 in 2.00, ging gemakkelijk. Ik wilde eigenlijk 7 kilometer maar onderweg nam ik per ongeluk expres een verkeerde afslag. Had nog iets langere training nodig om in hoger sferen te raken, na een drukke werkdag.

De vrijdag: een dag in Rijswijk, via Deventer, en ik zou dan keurig om half 12 terug zijn in Roden... NOT. Want:



De trein stond in de fik!!!

Het vuurtje was in 1 minuut geblust, dus doorkarren maar zou je zeggen. Maar helaas "de brandweer achtte het niet verantwoord door te rijden". Zucht. Waar moet dat toch heen met al die instanties die zich indekken. Het lijkt wel een epidemie!
Afijn, om kwart voor 1 kon ik de sleutel in het slot steken.

Zaterdagavond wilde ik trainen maar ik had plotseling geen zin. Paul de Leeuw en een duveltje waren toch relaxter.

Vandaag dan: een goede snelle training: 2-3-4-3-2 minuten op 17 km/u met ongeveer 2'pauze. Dit tempo voelt nu voor het eerst goed, krachtig en gemakkelijk. Hoewel om het 5 kilometer achter elkaar te lopen, wel weer tegen zal vallen natuurlijk. Zucht. Waarom is niet altijd alles gemakkelijk!

In elke geval was ik totaal niet moe van de training en heb later op de dag nog 65 minuten hardgefietst, zo'n 30 kilometer per uur. Deze training deed ik om mijn inhoud wat verder te vergroten, met het oog op de Klap tot Klap loop 13 april waar ik weer eens voluit en in goede vorm wil lopen.

POV

Geen opmerkingen: