05 september 2009

de training plant zichzelf

Tijdens een duurloopje vanavond, 13 km T12, rustig aan, even overdenken wat nog te doen voor zaterdag (Winschoten 50, voorbereidingsloop voor Amersfoort 6 uur).

Een bepaalde weekindeling komt mij opeens voor ogen te staan en ik zeg 'jah klinkt logisch': morgen eerst 20 km rustig, dan later op de dag zo'n 8 km vlot/hard (zonder forceren); maandag rust; dinsdag iets als 6x1000 rustig T15, woensdag rustig, donderdag rust vrijdag een km of 6 loslopen. Verder nergens tegenaan lopen, geen rare drempels of stoepjes, niemand een hand geven (wegens mex. griep). Verder vraag ik me af of ik niet te weinig doe voor een 6 uurloop (want: mijn gemiddelde aantal km de laatste maand is 76 km/week, lukt dat wel). Maar, je kan beter ondertraind dan overtraind zijn en er zijn nog meer dingen waar ik aandacht en energie aan moet besteden (werken bijvoorbeeld...). Dus, mooi, ik denk 'net voldoende getraind'.

En dan zaterdag... mijn idee is eerst 20 km heel rustig (11-12) dan 20 km vlotter, beetje op gevoel, iets van 12.5-13 km/u, en na de 40 gewoon rustig verder, zoiets.

Geen opmerkingen: