09 november 2009

okee alvast een klein verslagje dan

Het begon in de Albert Heijn

Hier kocht ik 'sportsokken'

Deze bleken bij uitproberen te glad te zijn. Als je hardloopt heb je constant hetgevoel dat je bij elke afzet wegglijdt; waarschijnlijk omdat ze volledig syntetisch zijn.

Op Terschelling gisteren had ik deze sokken bij me, had ze ook aan, en had gepland ze voor de start uit te doen en met blote voeten in schoenen te lopen.

Maar: wegens tijdgebrek, tegenkomen bekenden met wie ik even MOEST bijpraten, achterlopen van mijn horloge, kwam het er niet van dat ik de sokjes uitdeed.

Drie meter na de start was het me al duidelijk, dit liep niet lekker. Bij bochten uitkijken dat je niet 'uitglijdt'.

Afijn... 6 km gelopen in 22.50 ongeveer, toen werden mijn voeten heel warm en wegens gevaar voor blaren moest ik stoppen om sokken uit te doen. Daarna kwam ik niet meer in mijn ritme. Ook wegens 'geen pijn willen lijden voor niets' besloot ik gewoon 'relaxed uit te lopen', en dat ging goed, verder een mooie tocht, over het strand was een mooi stukje, de terugweg was vooral KOUD omdat de mist weer terugkwam, en ik verstijfde en verkleumde. (hartslag zakte van 157 in het begin naar 140 aan het eind). Maar ach...

Tijd: niet belangrijk;



Groet
POV

Geen opmerkingen: